• Nemažai daliai Lietuvos vairuotojų žiema išlieka kelionių laikotarpiu. Iš miesto į kaimą, iš miesto į miestą bei iš vienos Europos šalies į kitą keliaujantys tautiečiai suka galvas, kokias žiemines padangas pasirinkti. Kai kuriose valstybėse draudžiama važinėti dygliuotomis padangomis arba važinėjimas jomis yra apmokestinamas. Tuo tarpu vis dar manoma, kad nedygliuotos nėra tokios efektyvios žiemos sąlygomis kaip dygliuotos. Koks sprendimas būtų geriausias?

     

    „Goodyear Dunlop Nordic“ produktų specialistas Šiaurės ir Baltijos šalių regionui Ernestas Čejauskas Lietuvos vairuotojams pataria rinktis Šiaurės šalims skirtas geriausiai subalansuotų savybių žiemines nedygliuotas padangas. Būtent šios padangos užtikrins saugią kelionę tiek apsnigtu ar apledėjusiu, tiek pažliugusiu žiemos keliu.

     

    Puikiai įvertinta pernai ir šiemet

    Viena tokių padangų jau antrus metus pelno labiausiai subalansuotų savybių produkto reputaciją. Tai kompanijos „Goodyear“ nedygliuota padanga „UtraGrip Ice 2“.

     

    E. Čejauskas atkreipė dėmesį, kad pernai net šešias pirmąsias vietas įvairių automobilių tematikos žurnalų testų rodiklių lentelėse užėmusi padanga „UtraGrip Ice 2“ šiemet pelnė penkias antrąsias vietas. Šį aukštą įvertinimą padangai skyrė nedygliuotų padangų testavimus atlikę žinomi žurnalai: suomių „Tekniikan Maailma“, norvegų „Motor“ (NAF), „Aftonbladet Bil“ (internetinis), švedų „Teknikens Värld“. Rusijos žurnalas „Za ruliom“ šiai padangai šiemet skyrė antrąją vietą bendroje dygliuotų ir nedygliuotų padangų kategorijoje. 

     

    „Kiekvienos padangos savybės turi būti subalansuotos įvairioms sąlygoms. Testai atskleidė, kad „UltraGrip Ice 2“ yra labiausiai subalansuota žiemos sąlygoms, palyginti su kitomis padangomis. Kitaip sakant, buvo dar sykį patvirtinta, kad ši padanga neturi silpnų vietų nė vienoje kategorijoje. Ne visose kategorijose ji buvo geriausia, tačiau galutinis rezultatas jai suteikė labai gerą rezultatą“, – sakė „Goodyear Dunlop Nordic“ atstovas.

     

    Garbingiausiais testuotos „UtraGrip Ice 2“ padangos laimėjimais E. Čejauskas vadina garsiausių suomių ir švedų žurnalų automobilizmo tematika „Tekniikan Maailma ir „Teknikens Värld“ testų rezultatus.

     

    Išsaugojo gerą vardą

    Specialistai šią padangą įvertino už stabilumą ir tylumą bei už tai, kad stabdant ant šlapio asfalto ar pažliugusio sniego vairuotojui suvaldyti ir išlaikyti automobilį yra gerokai lengviau. „UltraGrip Ice 2“ parodė optimalias savybes net esant ypač žemai temperatūrai.

     

    „Antroji vieta tokių testų lentelėse yra labai aukštas rodiklis, turint omenyje tai, kad pirmosios ir antrosios vietų rezultatai neretai skiriasi vos 1–2 taškais. Šiuo atveju reikėtų kalbėti apie tai, kad „UtraGrip Ice 2“ išsaugo itin geras pozicijas jau antrus metus“, – sakė produktų specialistas.

     

    Šis produktas, anot jo, neatsitiktinai vadinamas Šiaurės šalims skirta nedygliuota padanga. Pagrindinis jos ypatumas yra jos itin gerai išnaudojamos eksploatacinės savybės ant sniego ir ledo. Patys svarbiausi šios padangos privalumai – jos efektyvumas ant sniego, ledo ir ant šlapios dangos tiek važiuojant tiesiai ar posūkiuose, tiek stabdant. Be to, ant sniego ši padanga veikia taip pat gerai, kaip ir dygliuota. Labai aktualios Lietuvos vairuotojams yra ir „UtraGrip Ice 2“  savybės, esant šlapiai dangai.

     

    Testuotos Šiaurės šalyse

    Šios padangos buvo testuojamos Šiaurės šalyse. Viena iš pagrindinių priežasčių – jų gamybai panaudota labai elastiška guma, duodanti gerą efektą esant laibai žemai oro temperatūrai. Būtent ši guma ir suteikia padangoms ypatingą išskirtinumą.

     

     

    Testuojant buvo tradiciškai įvertintos žiemos sąlygomis svarbios padangos ypatybės automobiliui įsibėgėjant, stabdant bei jį valdant. Šios savybės buvo tikrinamos skirtingos kelio dangos sąlygomis – esant snieguotam, apledėjusiam keliui bei šlapiai dangai.

     

    Stabdymo kelias buvo matuojamas įsibėgėjant iki konkretaus greičio ant skirtingų paviršių. Ant  ledo stabdoma įsibėgėjus nuo 50 km/val. iki visiško sustojimo. Ant sniego, šlapios ir sausos dangos stabdoma pasiekus 80 km/val. iki visiško sustojimo.

    Akvaplanavimo testo metu važiuojant per didelį vandens plotą buvo stebima, kaip padanga išstumia po ja esantį vandenį, o kada ji jau nebesuvaldo šio vandens ir pradeda slysti. Komforto testo metu įvertintas padangos skleidžiamas triukšmas. Be to, buvo matuojamas ir jos pasipriešinimas riedėjimui.

     

    Skirtingų šalių žurnalų atliktų testų suteikti įvertinimai Goodyear padangai „UltraGrip Ice 2“

    Žurnalas

    Numeris (data)

    Šalis

    Dydis

    Goodyear UltraGrip Ice2

    Tekniikan Maailma

    17/2015

    Suomija

    205/55R16

    2

    Motor (NAF)

    2/10/2015

    Norvegija

    205/55R16

    2

    Aftonbladet Bil (online)

    6/10/2015

    Švedija

    205/55R16

    2

    Teknikens Värld

    22/2015

    Švedija

    205/55R16

    2

    Za Rulem

    9/2015

    Rusija

    175/65R14

    2

     

    Leidžia vairuotojui nebesukti galvos

    Pasak E. Čejausko, „UtraGrip Ice 2“ vertintina kaip tarpinis efektyvus variantas žiemos sąlygomis – savo efektyvumu ji pranoksta vadinamąsias europines žiemines padangas ir tam tikromis savybėmis labai nedaug atsilieka nuo dygliuotų padangų.

     

    „Ji yra puikus pasirinkimas, norint užsitikrinti saugų važiavimą žiemą. Užsidėjus tokias padangas, galima nebesukti sau galvos, kada ji tiks, o kada – ne, nes ji pritaikyta įvairiomis žiemos sąlygomis – ir paspaudus šalčiams, kai daug sniego ar kelią dengia ledas, ir per atodrėkį. Naudojantis europines žiemines padangas vairuotojas tiek labai ramiai jaustis negalės. Jam neretai teks prisitaikyti prie kelio, mažinti greitį, norint, kad nenutiktų kas nors nemalonaus“, – sakė „Goodyear Dunlop Nordic“ produktų specialistas Šiaurės ir Baltijos šalių regionui.

     

    Pasak Ernesto Čejausko, „UtraGrip Ice 2“  padanga yra pritaikyta važinėti Lietuvos žiemos sezono sąlygoms. Taip pat Lietuvoje leidžiamos naudoti dygliuotos padangos, kurios ant ledo yra efektyvesnės. Daugelyje Vakarų Europos šalių dygliuotas padangas yra draudžiama naudoti. 

     

    E. Čejausko tvirtinimu, „UtraGrip Ice 2“ tinka visiems Lietuvos žiemos sąlygomis važiuojantiems vairuotojams. Jos praverčia ir mieste, kuriame šiuo metu populiarios automobilių stovėjimo aikštelės, į kurias įvažiuoti ar išvažiuoti iš jų tenka gana stačiu nuolydžiu.

     

    Itin vertina švedai ir norvegai

    Specialistas taip pat atkreipė dėmesį į padangų gamintojams iškylančius uždavinius. Pasak jo, padangos kiekvienais metais tobulinamos, tačiau tai nėra labai paprasta.

     

    „Padangų kūrimas – fizikinis žaidimas. Patobulinus vieną savybę, dažnai nukenčia kita. Sunkiausias dalykas – gauti gerą visų savybių balansą. Anksčiau Šiaurės šalims skirtų padangų, kurioms gaminti naudojama minkšta guma, silpnoji vieta buvo valdomumas  važiuojant šlapia danga. Šią problemą išsprendė naujos kartos padangos „UtraGrip Ice 2“.  Visi testai parodė, kad šios padangos ant šlapios dangos ženkliai patobulėjo ir smarkiai pirmauja, lyginant jas su konkurentėmis“, – aiškino E. Čejauskas.

     

    Subalansuotas „UtraGrip Ice 2“ savybes itin vertina Švedijos, Norvegijos, o taip pat ir Rusijos vairuotojai.

     

    Peršoko aukštą pirmtakės kartelę

    E. Čejauskas pastebi, kad kiekvienas naujas produktas padangų rinkoje susiduria su rimtu iššūkiu: iš naujienos tikimasi daugiau nei iš produkto pirmtako.

     

    „Padangų gyvavimo ciklas rinkoje – 4–5 metai. Tad antrus metus naudojama padanga rinkoje vis dar laikoma gana nauja. Pernai rinkoje pasirodžiusiai „UtraGrip Ice 2“ padangai teko tam tikras išbandymas. Ji pasirodė po to, kai rinkoje buvo žinoma apie itin gerai vertinamą padangą „UltraGrip Ice+“.  Panašiais atvejais vairuotojų lūkesčiai būna labai dideli. Žinodami, kad 2010-aisiais pasirodžiusi „UltraGrip Ice+“ yra labai gera, vairuotojai buvo linkę sugrįžti bei prašyti tos pačios. Jiems reikėjo įrodymų, kad naujoji „UtraGrip Ice 2“ yra tokia pat gera ar netgi geresnė“, – sakė specialistas.

     

    Tokiais „UtraGrip Ice 2“  kokybės bei jos savybių balanso įrodymais tapo geri testų rezultatai. Be to, daugelis vairuotojų naująją padangą vertino kaip sėkmingą bei tobulesnį jos pirmtakės „UltraGrip Ice+“ variantą. Jos pasirodymas neapvylė vairuotojų ir pateisino jų lūkesčius. Praėjusiais metais šias padangas įsigiję vairuotojai galėjo įsitikinti, kad gamintojams iš tiesų pavyko pagaminti dar geresnę padangą. 


  • Visos teisės saugomos © 2024 AUTECHA Dizainas: RDS1 Sprendimas: Advelita